返信先: E-moteの解像度について吉里吉里で流暢度の問題を実行する

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#13336 返信

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キーマスター

E-moteオフィシャルです!

PSDファイルの解像度がゲーム中のキャラの表示サイズに比べて大きすぎるる場合、実行速度はそんなに変わりませんが、リアルタイム縮小処理の精度の関係でキャラの細部が潰れて表示されてしまいます。
そのため、ゲームの実解像度に近いPSD解像度を使用することをおすすめします。
また、プロジェクトデータ自体は大きな解像度で作成しておいて、エクスポート時にスケール設定でサイズを変更する運用方法もおすすめです(エクスポート時の縮小処理には、精度の高い縮小アルゴリズムが使われます)

If the resolution of the PSD file is too large compared to the display size of the character in the game, the execution speed does not change so much, but details of the character are displayed in a collapsed state due to the accuracy of the real-time reduction processing.
Therefore, we recommend using PSD resolution close to the actual resolution of the game.
In addition, it is recommended to create the project data itself with a large resolution and change the size by the scale setting at the time of export (the reduction algorithm with high precision is used for the reduction process at the time of export)