フォーラムへの返信

15件の投稿を表示中 - 301 - 315件目 (全578件中)
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  • emote_ofc
    キーマスター

    E-moteオフィシャルです。

    >分割エクスポートで部位ごとにPSBファイルへ書き出した場合は、LoadData()で合成できるとのことですが、テクスチャ分離機能を使用して、一つのPSBファイルと複数のPNGファイルで出力されたデータも、LoadData()でPSBファイルとPNGファイルを指定すれば再生できますか?

    はい、その通りです。

    >その場合、PNGファイルはテクスチャからバイト配列に変換して渡すのでしょうか? それともファイルのバイナリデータをそのまま渡せばよいのでしょうか。

    分離出力したPNGのテクスチャはbytesファイルと(ファイル名で)紐付いているので、LoadData()にはbytesファイルのみを渡せばOKです。

    以上となります。
    また何かご不明点などございましたら投稿をお願いいたします!

    emote_ofc
    キーマスター

    E-moteオフィシャルです。
    ご質問頂き有難う御座います!

    Unityでの分割エクスポートデータにつきましては、
    UnitySDKの場合も、LoadData()関数に配列しファイル指定で合成して再生する事が出来ます。

    分割エクスポートデータの構造につきましては、E-moteオンラインマニュアルにて、
    再生についての詳細はE-moteSDKReferenceManual.chmで、[分割エクスポート]を検索してみて下さい。

    今後とも有限会社エムツー並びにE-moteをどうぞよろしくお願い申し上げます。

    返信先: 汎用マスクの使い方 #7139
    emote_ofc
    キーマスター

    E-moteオフィシャルです。
    ご質問頂き、有難う御座います。

    イベントテンプレートの汎用Y・汎用Zの2つのパーツは、それぞれ[Y用マスク]・[Z用マスク]のパーツの形状に切り抜かれます。

    Y用マスク・Z用マスクは非表示ではなく、常に表示状態となっている事にご注意下さい。
    基本的には、上記2つのパーツは背景やキャラクターより下のレイヤーに配置して使用致します。
    (パーツ表示状態で形状を確認出来るようにするため、表示状態となっております)

    [Y用マスク][Z用マスク]と[汎用Y][汎用Z]の間に大きな画像を挟んでインポートしてみると動作を確認できるかと思いますので、お試しいただければ幸いです。

    今後とも有限会社エムツー並びにE-moteをどうぞよろしくお願い申し上げます。

    emote_ofc
    キーマスター

    E-moteオフィシャルです!

    申し訳ございません。

    こちら、現在未対応であるため、対応作業を行っております。

    次期リリースバージョンでは確実に実装する予定ですが、実装が完了した時点で対応スクリプトをこちらで公開させていただこうと思っております。

    ご不便をおかけいたしまして申し訳ございませんが、今しばらくお待ちいただけますと幸いです。

    今後ともE-mote並びに有限会社エムツーをよろしくお願いいたします。

    emote_ofc
    キーマスター

    E-moteオフィシャルです!

    セーブデータの場所については、

    クラッシュした時の緊急セーブデータってどこにあるの

    で解説をさせて頂いております。

    テンプレートを読み込んでから1度も保存していない場合は、緊急セーブデータは保存されませんので、
    こちらだけご注意ください。

    こちらとも違うようでしたら、改めて投稿していただけますと幸いです。
    よろしくお願いいたします!

    emote_ofc
    キーマスター

    Hi Mikhayla,

    Sorry you’re having trouble, and sorry for the late reply. Just in case there’s been a language issue, let me restate the steps involved.

    First, make sure you have DirectX installed correctly, and check to see if your virus detection software is mistakenly reacting to the program. If you continue having problems after installing the latest version of DirectX, please try momentarily disabling your computer’s virus protection software.

    Also, there may be some issues installing and using Emofuri or E-mote on an English language version of Windows. Uninstalling, changing the system locale to Japanese, and then re-installing may help solve the issue. (Please reference Microsoft’s website or instruction manuals for changing the locale on your version of Windows.)

    If you are still having problems, please let us know.

    返信先: 動作時のずれについて #7130
    emote_ofc
    キーマスター

    E-moteオフィシャルです!
    ご質問を頂き有難う御座います!

    ズレが生じているデータを直接確認しないとはっきりとしたアドバイスはできませんが、
    ズレを調整されたのは、腕の「メッシュ(身体向き・左右)」だけではないでしょうか?

    他のメッシュ変形、「メッシュ(身体向き・上下)」や「メッシュ(身体傾き)」「メッシュ(頭向き・左右)」
    などでもズレが出ていないかチェックしてみて下さい。

    パラメータ編集モードや物理編集モードで動きをチェックしてみると、どの変形でズレが生じているか確認できるかと思います!

    それでも判らない場合は、弊社までデータをお送り頂ければ幸いです。
    今後とも有限会社エムツー並びにE-moteをどうぞよろしくお願い申し上げます。

    返信先: v3.8のPSDインポートについて #7129
    emote_ofc
    キーマスター

    E-mote公式です!
    大変重要なご質問を有難う御座います。

    パーツの形状によって微妙なズレが出る現象、弊社の方でも把握しております。
    現在原因の究明と対策を検討しておりますので、
    ご不便をお掛けして申し訳ございませんが、
    気になるレベルの場合は手動で微調整をして頂ければ幸いです。

    対応が完了次第、お知らせさせて頂きます。

    今後とも有限会社エムツー並びにE-moteをどうぞよろしくお願い申し上げます。

    返信先: ループの両端を接続 #7121
    emote_ofc
    キーマスター

    E-moteオフィシャルです。
    ご質問を頂き有難う御座います!

    ご質問を頂きました「ループの両端を接続」ですが、
    オンラインマニュアルにて「9-2.ver3.6追加機能」に説明が御座います。
    http://emote.mtwo.co.jp/manual/manual-motion.php#id9-2-5

    物理挙動の揺れを揃え、動画の始点と終点を滑らかに繋ぐ機能です。
    滑らかなループ動画を出力したい時にご利用いただけますので、ご確認下さい。

    今後とも有限会社エムツー並びにE-moteをどうぞよろしくお願い申し上げます。

    emote_ofc
    キーマスター

    E-moteオフィシャルです!

    解決なされたようで安心いたしました。

    またご不明な点がございましたら、お気軽に投稿をお願いいたします!

    emote_ofc
    キーマスター

    E-moteオフィシャルです!
    ご質問の投稿ありがとうございます。

    EmotePlayer#LoadData() 関数には、以下のいずれかの引数を指定することが出来ます。
    ・bytesデータ
    ・テキストアセット
    ・(Resourcesフォルダ内での)ファイルのパス
    ・それらの配列

    分割エクスポートしたファイルをロードする場合には、使用するファイルのデータのみを配列でまとめて指定します(オフにするデータは配列に含めない)。
    例として、ファイルパスの配列で分割エクスポートしたファイル群をロードする際のサンプルコードを示します。

    string[] emote_file_path = {
    “emote/body.bytes”,
    “emote_head.bytes”,
    “emote_timeline.bytes”
    };
    emote.LoadData(emote_file_path);

    以上となります。
    またご不明な点がございましたら、何なりとご質問お願いいたします。

    引き続き、有限会社エムツー並びにE-moteをよろしくお願いいたします!

    返信先: error that is lost in translation #7116
    emote_ofc
    キーマスター

    Hello mypantsrcool and latiro!
    Thanks for your inquiry, and we’re glad to see interest in E-mote and Emofuri from around the world. Sorry for the delay in our response, and thanks for your patience.

    Currently, our E-mote and Emofuri software are only available in Japanese language.
    Because of this, there may be some issues installing and using Emofuri on an English language version of Windows.
    Uninstalling Emofuri, changing the system locale to Japanese, and then re-installing Emofuri may help solve the issue.
    (Please reference Microsoft’s website or instruction manuals for changing the locale on your version of Windows.)

    However, we currently don’t support English language versions of Windows, so there is no guarantee this will solve the issue, and we may not be able to provide any further support for this issue at this time.

    We are still undecided about creating English language versions, so we appreciate knowing that you are interested. Right now we are also looking into making the manual and other related documents available in English. Any updates about the possibility of English language versions will be posted to our site and twitter when the time comes.

    Thank you for contacting us, and thank you for your interest in our software.

    返信先: まばたきが途中で終わってしまう #7114
    emote_ofc
    キーマスター

    E-moteオフィシャルです。

    大変貴重なご希望を頂き有難う御座います!

    そういった機能実装が可能か、検討を致しますので
    今後のE-moteの更新にご期待頂ければ幸いです。

    これからも、E-moteならびにえもふりをよろしくお願いいたします。

    返信先: Is there an English version? #7113
    emote_ofc
    キーマスター

    Hello Lucy!
    Thanks for your inquiry, and we’re glad to see interest in E-mote and Emofuri from around the world. Sorry for the delay in our response, and thanks for your patience.

    Currently, our E-mote and Emofuri software are only available in Japanese.
    We are still undecided about creating English language versions, so we appreciate knowing that you are interested. Right now we are also looking into making the manual and other related documents available in English. Any updates about the possibility of English language versions will be posted to our site and twitter when the time comes.

    Thank you for contacting us, and thank you for your interest in our software.

    返信先: Questions about terms of use (english) #7112
    emote_ofc
    キーマスター

    Hello Volganos!
    Thanks for your inquiry, and we’re glad to see interest in E-mote and Emofuri from around the world. Sorry for the delay in our response, and thanks for your patience. We appreciate that you are taking the time to understand the terms of use.

    Emofuri can be used for commercial purposes as long as you are using it as an individual or a hobbyist, and aren’t part of a company. This includes personal commissions you make as an individual or small scale group projects. If you make more than ten million yen a year with these activities, you qualify as a company, rather than an individual or hobbyist.

    Even if you take a commission as an individual, it is not permitted for the resulting creation to be sold by a company. Individuals / hobbyists may not sell the data they create with Emofuri to a company for them to use in a commercial project.

    If you are doing business with a company, please purchase the commercial version of Emofuri, known as E-mote.

    Free distribution falls under the same rules. Hobbyists and individuals can use Emofuri for free distribution. Those who qualify as companies must purchase the full version of E-mote.

    Additionally, as an individual, you are only allowed to sell the images and movies outputted from Emofuri. You are not permitted to resell the Emofuri project data (.MMO files).

    I hope this explains things clearly. Please let us know if you have any further questions!

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